A saját konyhám

Mivel nagyon rossz az elrendezése számunkra, ezért az örök rendetlenség miatt nem annyira fényképezhető, de lerajzoltam:

Az alaprajz.
A padlólapot visszafordítottam merőlegesre-párhuzamosra, mert valamiért diagonálban rakták le. 
Nem jöttem rá miért; talán úgy drágább? (Többet kell szabni és időben is tovább tart.
A falak elég szabályosak, vannak derékszögek.)


A falnézete

Perspektívában, axonometrikusan ábrázolva.
Ez azért jó, mert az arányok tartása miatt lemérhetőek a méretek a rajzról.

Ettől az elrendezéstől, magától a színétől:


a vöröses korpusztól és a terrakotta csempétől is rosszul vagyok. A kilincseket már én választottam. Ráadásul semmi sem fér el kényelmesen, ha ki akarunk egy dolgot szedni a szekrényekből, minden mást át kell előzőleg csoportosítani, nincs helye a fedőknek, tepsiknek (a tűzhelybe csak a nagy gáztepsik mennek be...) és a tálcáknak. 
Ehhez képest semleges, lisztes üröm fantáziaszínű falaim vannak, fehér korpusz, szürke Bobdyn, zöld, bézs és pávakék bársonyfüggönyök, fehér csipkefügönnyel és rolókkal, egy szép nagy neo-barokk ovális asztallal, kényelmes karosszékekkel, a kék-függöny anyagával bevonva. A nappaliban - természetesen - középszürke kanapék. A választott kiegészítő színek közt van türkiz, de nem ez a zöldes változata, hanem inkább kékes. Imádom a pávatoll színeit! Lelki szemeim előtt már be van rendezve a nappali tér, a konyha és bekuckózom egy csodaszép, frissen horgolt gyapjútakaróval!

Pávakék-sötétkék-világoskék/türkizkék, sárgászöld, lazac/barna

A házunk zöld, ezért ezt kompenzálandó lett szürke-fehér a belső tér. Olyan 20% lesz a kékek aránya, ha végzek pár dolog lefestésével és eztán következik néhány lazac-bézs-arany/sárgaréz-türkiz; illetve alkalmanként más ünnepekhez illő. 

A jobb oldalon a beköltözéskori sárga is látszik. A tankönyvet biztosan olvasták a színekről!
A kép háttérszíne a mostani falszín: a Lisztes üröm. (Igaz, ez is sárga.)
Ebből megvalósult már a függönyök, a kék székek beszerzése és felszerelése, alkalmanként gyarapítom a párnákat - bár nem pont ilyenek,csak a színösszeállítás és a méretek miatt szerkesztettem bele: a nyakpárna nekem pont rossz helyen van a tv-nézős kanapén. Az étkezőben sárgaréz csillárt használunk.
A székekre végül is vettünk a függönyanyagból többet, hogy huzatokat gyártsak, de mivel egy-egy hét alatt sikerül megvarrnom, csak egy huzattal készültem el (a második is folyamatban van...) (Halogató típus vagyok.) (A függöny poroszkék, míg a székek akvamarin kékek - ütik egymást.) Viszont nagyon rondán ráterítettem a székekre az anyagukat. Egyelőre azon vagyok, hogy megkeressem a pénzt a felújítási munkálatokra - egymásra épül minden, sajnos nem annyira lehet szakaszosan csinálni.

Érdekel a DIY?

Megjegyzések